Trädgårdslördag!

Vi har grejjat en heldag ute i trädgården. Fått frisk luft, mycket gjort och ont i ryggen, benen, kroppen... 
Det började med att Martin servade båtmotorn. Det gick bra och utan jättestora problem var det klart. Jag satte mig (bokstavligt talat) i potatislandet och rensade ogräs. Potatislandet blev uppgrävt av våra fantastiska vänner Chrille & Becca för några veckor sedan. Sen har Martin byggt en ram runt om och nu fattades bara ogräsrensningen innan det går att fylla på med årets planteringar. 
 
Så jag rensade ogräs. Martin varnade mig när jag satte mig "Det där är väl en typiskt dålig idé, du kommer få jätteont i ryggen och du kommer inte kunna komma upp igen..." suckade han när han såg att jag satt mitt i jord högen och drog gräsrötter. Men jag rensade. Rensade och rensade. När landet var klart och jag reste mig upp för att beskåda mitt verk (för jag kunde faktiskt resa mig upp själv!) kände jag mig fylld av energi. Och jag hade inte det minsta ont i ryggen! :D
"Shit vad jag får energi av det här!" utbrast jag till Martin som var mäkta förvånad, över att jag ens tog mig upp själv ;)
 
 
 
Martin klippte sedan gräset, klippte ner några gamla fula buskar och drog fram släpet för att kunna tömma det. "Imorgon." Jag kantklippte runt rabbatterna, men jag började ganska snart få ont eftersom jag var tvungen att flytta runt så mycket, så det gick långsamt och på slutet var jag med sällskap än kollega... men det var skönt att vara ute i alla fall och det var roligt att jobba på tillsammans i trädgården! 
 
-LallaNéa-
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback