Trädgårdsröj!

Hej! 
 
Tiden har gått fort och nu är det mer höst än något annat utomhus. 
 
Sommaren tillbringades på jobbet, men några svängar till Skiren & Kalmar, några vinkvällar, sena nätter på balkongen, några sköna dagar i trädgården och några dopp i de närmsta sjöarna han vi med. 
 
Idag höströjjer jag i trädgården. Jag har klippt gräset och samlat ihop de störsa kvistarna och grenarna som ramlat ner från träden. Några växter har jag grävt upp för att vinterförvara inomhus och snart ska jag plantera lökar. 
 
Jag fick några lökpåsar när jag fyllde år, och så har jag köpt några tuplanblandningar som jag hoppas blir fina på vårkanten. 
 
Shaggy är sådär lagomt nöjd med att  sitta inne just nu, jag har tagit matpause och då fick han vara inne en stund med. Sen ska vi ut och härja igen.... Ska bara hitta en fin plats att sätta lökarna på... var de nu kan passa..? :/ och så ska jag rensa lite envetet ogräs. 
 
-L

Kommentarer
Lisbeth säger:

Kul att du börjat skriva på bloggen igen. Låter som om det kommer blomma fint till våren :-)

Svar: Kul att du läser Isse! Jag måste dock bli bättre på att skriva.. haha, jobbet tar all tid nu ;)
-LallaNéa-

2014-10-01 | 09:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback