Att högtryckstvätta stenplattorna.....

Japps! Ett av årets "att-göra-grejjer" är att ge alla plattorna i trädgården en omgång högtryckstvätt. Och det är ett litet projekt kan jag lova. Inte så vansinnigt jobbigt (som typ gårdagens buskgrävning..) men ack så tidsödande. Planen var att helt enkelt spola av dem, kanske kratta/soma lite och sen skulle det vara färdigt. Riktigt så har det inte funkat. Det var betydligt mycket mer jord/sand/ogräs på stenarna än jg räknat med, så det funkar mer så här: spola av-sopa ihop smutsen-frakta bort smutsen-spola av igen-sopa ihop lite till-frakta bort-spola igen..... och ju mer jag spolar, ju mer vatten blir det som måste sjunka undan och ja.....det tar ju sin lilla tid. Men, före midsommar har jag som mål att vara färdig, och det kommer jag säkert vara. Och som med allt annat, det behöver inte vara tiptopperfekt, huvudsaken är att det är fint ;)
 
Här kommer i alla fall ett gäng bilder på processen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och så avslutningsvis, Becca klippte klorna på Shaggy och jag kunde inte låta bli att föreviga det. Sött va?! :)
 
 
 
Idag, söndag, ska jag frakta bort den där majbrasan som blivit av de nersågade buskarna. Och om mina armar tillåter ska jag gräva upp ytterligare en, eller kanske två, "att slänga bort-buskar" :)
 
-LallaNéa-
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback