Martins solrosland 2014

Förra året fick mitt intresse för trädgården verkligen blomstra ut (haha) i och med att vi flyttade till huset. Jag har grävt och planterat och rensat och grejjat och faktiskt fått med mig martin på ett hörn. Eller, längs en vägg skulle man kunna säga............. 
 
Mitt i sommaren kom han på att där vore det fint med SOLROSOR! Och sagt o gjort, Martin satte spaden i jorden och snart hade han planterat säkert 5 sorters stora gula blommor Problemet var bara att de blev planterde lite försent så någon ros han väl slå ut men de flesta dog tyvärr av frosten fram i September. SÅ I ÅR ville Martin vara ute itid och igår tog vi första steget. 
 
KANTER
Martin sågade, och jag grävde. Sedan bonkade och slog vi, och mätte och trixade och grejjade tills några rejäla plankor var på plats. 
 
 
 
 
 
I
 
Idag rensade martin bort det resterande ogräset, så fyllde vi på med jord och tillsist kunde solrosorna planteras och vattnas.
 
 
 
 
Så nu är de i marken och vi väntar med spänning på resultatet :)
 (OBS! Bilden är tagen INNAN ogräsrensningen var slutförd)
 
-LallaNéa-
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback