En vilodag i trädgården

Igår var det avdelningsfest för moi, dvs min avdelning. Vi var på en tjusig liten restaurang i Jönköping och åt god mat, sedan dansades det och skålades till småtimmarna. Snälle Mörta kom och hämtade mig och vi nådde Klevshult vid 3-tiden. 
Så idag, deklarerades att bli en rätt så långsam dag. Jag började med att ligga kvar i sängen o se en film men sen var det sådär obeskrivligt vackert väder så jag hade helt enkelt inte samvete att vara inne. 
 
Så jag gick ut, och plockade lite ogräs. Planterade ut några av mina försådda blommor, blåklint, aster och en till sort som jag inte minns namnet på. Och så mätte jag potatislandet. Låter lite knäppt kanske, men igår fick vi för oss att göra kanter runt solroslandet, och nu ska det även bli runt potatislandet. Men först måste vi köpa nya brädor, och innan det, alltså, mäta. Så  jag mätte och mätte och efter en stund kom Martin ut och grejjade lite mer med hans solrosland. (Se separat inlägg)

 
Shaggy låg så klart och njöt i solen, samt skällde lite på de hurtiga människorna som cycklade eller sprang förbi tomten. MEN vattenslangen, det är nog det bästa Shaggy vet...... 
 
 
 
 
Jag har sedan pyntat den lilla "balkongen" lite, både med lyktor, sköna stolar, duk på det nyupburna bordet och blommor i krukor både på golvet och vid fönstret. Och sen blev det fika pause. Att sitta i solen och nästan på kunna se hur träden slår ut och blir grönare.... det är helt underbart. Någon granne spikar, någon klipper gräs och någon grillar mitt i allt i hopa. Och där sitter vi (som under en korkek) jag & Martin, och pratar om framtiden och hur fantastiskt bra vi faktiskt har det. 
 
 
 
-LallaNéa-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback