Hemma, Härnösand

Satt på bussen och rullade precis in i stan när det slog mig.
Jag är hemma nu. Inte bara hemma som i FRAMME utan hemma som i "det är här jag bor". Inte riktigt "det är här jag har mitt hem" men, att säga hemma för det är här jag bor.. ja det är ett stort steg framåt (tror jag att de flesta ser det som...)

Iallafall, jag märkte så väl på mamma och pappa att något inte var som vanligt. De bad mig och Unni att gå in tillsammans i huset men som vanligt orkade jag inte vänta så jag ställde mig i hallen. Inspekterade noggrant alla väggar, något måste de ju ha gjort tänkte jag.
(Vi "håller på" att renovera, började med hallen 2004 och köket 2007, därimellan alla sovrumen i huset och bara mitt, mapas och elnas rum är HELT klara)

Men jag såg ingen skillnad i hallen och jag gick vidare in i köket. Det såg ovanligt vitt ut och jag blev glad för det betyder att tapeterna är ett steg närmare väggen , WOHOOO!!
Men efter att ha studerat väggarna ytterligare några sekunder till slog mitt hjärta tre dubbla baklängesvolter i rad.
Det var inte väggen mellan köket och vardagsrummet som blivit vit. Det var vardagsrummet som blivit GULT. (inte illgult, men inte vitt, man ser att det är gult om man jämför det med nått vitt, men det är inte helt vit-gult heller)
Jag blev stående, med öppen mun och bara tittade.
Visserligen brukar mapa uppfylla de flesta av sina drömmar (vad jag vet.........) Men vardagsrummet trodde jag bara var en dröm de skulle prata om i allframtid..

Iallafall, TRAPPEN VAR BORTAAAAAAA också. Spiraltrappen i trä alltså. Istället var där ett stort runt hål upp till övervåningen, på gott och ont, jag slipper de hårda fotstegen vid mitt huvud(mitt rum) men väggen har tunnats ut lite så jag vet inte hur ljudisolerat det är... Men det lär jag ju märka :P:P

Mapa= Mamma Eva Och Pappa Jonas btw. :P


Ja.. nu har jag chokeras färdigt lite tror jag, ska försöka våga mig ner och titta mer snart ;) Ska bara läsa alla andras bloggar först ;P Och kolla bdb..        och ja ni vet.

Men jag är CHOCKADDDDDDD!!! Kommer troligen bilder på bdb sen, men stressa mig inte för jag lovar inget på den fronten!!!!!!!!
Pizzadoften sprider sig i huset, ska bli gott med mat! Efter 8 h på tåget(+bussen) känner jag mig yr, och att fingrarna skulle jobba så här hårt var jag inte medveten om heller.. :S
Iallafall, KOM OCH SE, det går nog inta att beskriva bättre just nu :P Men det blir nog ASBRA, framförallt att ha VITA tak istället för de träfärgade som var där innan.... ;)

Kom och se, ni är hjärtligtvälkomna!! :) <3

-LallaNéa- In a house of kaos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback